Dette er det mest tillidsvækkende fødevarebrand i Danmark
På baggrund af svar fra danske forbrugere er Lurpak blevet kåret til Danmarks mest tillidsvækkende fødevarebrand.
Det viser en analyse lavet på baggrund af tillids-analyseværktøjet TrustTracker, skriver Mediet Markedsføring.
Blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark, skiller Lurpak sig især ud på "kompetencer" - med andre ord kvalitet og pris på produktet - lyder det ifølge mediet.
Forbrugerne opfatter endvidere Lurpak som et brand, der viser åbenhed og omsorg over for omverdenen.
- Dette gør, at Lurpak formår at være et allemandsbrand. Det formår at få alle med, da de har høj tillid blandt alle fødevare-livsstils segmenter; foodies, conservatives, adventurous, moderates og uninvolved. Det samme gælder alder, siger Benjamin Heco, der står bag TrustTracker i Danmark, til Mediet Markedsføring.
Lurpak har ifølge undersøgelsen 20 procent større tillid hos forbrugerne end den nærmeste konkurrent – og 40 procent mere tillid end gennemsnittet blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark.
Lurpak-brandet er en del af Arla.
Lurpak blev oprindeligt stiftet under navnet Lurmærket i 1901 og skiftede i 1957 navn til Lurpak.
Det sælges i dag i mere end 95 lande.