23948sdkhjf

Dette er det mest tillidsvækkende fødevarebrand i Danmark

På baggrund af svar fra danske forbrugere er Lurpak blevet kåret til Danmarks mest tillidsvækkende fødevarebrand.

Det viser en analyse lavet på baggrund af tillids-analyseværktøjet TrustTracker, skriver Mediet Markedsføring.

Blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark, skiller Lurpak sig især ud på "kompetencer" - med andre ord kvalitet og pris på produktet - lyder det ifølge mediet.

Forbrugerne opfatter endvidere Lurpak som et brand, der viser åbenhed og omsorg over for omverdenen.

- Dette gør, at Lurpak formår at være et allemandsbrand. Det formår at få alle med, da de har høj tillid blandt alle fødevare-livsstils segmenter; foodies, conservatives, adventurous, moderates og uninvolved. Det samme gælder alder, siger Benjamin Heco, der står bag TrustTracker i Danmark, til Mediet Markedsføring.

Lurpak har ifølge undersøgelsen 20 procent større tillid hos forbrugerne end den nærmeste konkurrent – og 40 procent mere tillid end gennemsnittet blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark.

Lurpak-brandet er en del af Arla. 

Lurpak blev oprindeligt stiftet under navnet Lurmærket i 1901 og skiftede i 1957 navn til Lurpak.

Det sælges i dag i mere end 95 lande.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078